V 15 letech během půl roku mi vypadaly všechny vlasy

13.01.2013 05:24

Dost dlouho jsem přemýšlela, zda vůbec bude mít nějaký smysl, když na internetu zveřejním mé prožité trápení s vypadanými vlasy. Nerada vzpomínám na to ošklivé období 8let bez vlasů, ale sepsala jsem svůj životní příběh pro ponaučení někoho jiného. Aby se nemusel případně trápit i několik let jako já.  Možná je někde zase dívka nebo mladík, kteří jsou zoufalí a nešťastní, právě proto jsem se rozhodla přiřadit na internet svoji vlastní zkušenost s antropologickou biotypologií.

V mých 15 letech během půl roku mi vypadaly všechny vlasy. Neměla jsem žádné mimořádné problémy. Jenom jsem byla často unavená. Moje obvodní lékařka mě poslala na kožní oddělení. Vzhledem k tomu, že nic podstatného ne-napověděly ani laboratorní rozbory krve a moče, absolvovala jsem následně doslova maratón různých vyšetření. Byla jsem na sonu břicha, gynekologii, endokrinologii, zkoušeli mě léčit hormonálně, ale z toho mi bylo tak akorát špatně. Pak mě poslali na gastroskopii, kolonoskopii, rentgen plic, na alergologii, ale nikde nezjistili nic. Žádný důvod, proč mi vypadly všechny vlasy. Nakonec se všichni shodovali a usuzovali, že můj problém s vlasy bude asi psychosomatického původu a dostala jsem doporučení k psychiatrovi. Poté jsem začala docházet na terapie. Dostala jsem k užívání uklidňující léky, po kterých jsem byla celkově utlumená a ve škole jsem pravidelně usínala. Měla jsem obavy, že léky jsou návykové a budu je muset brát stále. Z toho důvodu jsem je po čase raději sama úplně vysadila.

Dny, měsíce a roky ubíhaly a mě vlasy stále nerostly. Ze všech absolvovaných lékařských vyšetření nebyla zřejmá příčina, proč mi vlasy vypadaly a proč nerostou. Od lékařů jsem dostala informaci, že se budu muset smířit s tím, že už nebudu mít vlastní vlasy. Chtěla jsem vědět příčinu. Přeci když jsem vlasy měla, tak musí být nějaká příčina, proč vypadly. Nevím zda si někdo dovede představit, že by chodil 8 let jako já stále v šátku nebo s čepicí. Všichni v mém okolí i lékaři navrhovali jako řešení paruku, ale já měla i v noci sny, že mi ji někdo shodil a poté jak mi padá z hlavy. Se zoufalou závistí jsem vnímala jak ostatní spolužačky nebo i ostatní ženy a dívka měly krásné vlasy. Všichni měli možnost měnit střihy i barvy vlasů a já byla holohlavá. Ostatní lidé na mě nebyli zlí, to ne, ale já se styděla někam chodit a začala jsem se vyhýbat společnosti. Byla jsem nešťastná a celou dobu single.

Přestala jsem doufat, že ještě najdu další možnosti, jak zjistit příčinu mého problému. Náhodou když jsem byla kvůli nachlazení doma v posteli měla jsem zapnutou televizi a v pořadu Sama doma jsem uslyšela o vlasech mluvit paní Hradeckou. Popisovala trichologické vyšetření, o kterém jsem předtím nikdy nic neslyšela, ale zaujalo mě to, protože se jednalo diagnostiku a léčbu vlasů i pokožky. Zjistila jsem si kontakt a objednala se na to vlasové vyšetření. Tajně jsem doufala, že snad se něco přínosného dozvím a zároveň jsem se bála, že bude vysloveno, že s tím mým problémem nejde nic dělat.

Paní Hradecká mi po vyšetření na trichologickém přístroji sdělila, že můj problém je způsoben nějakou zdravotní příčinou. Navrhla mi řešení, že lze příčinu zjistit pomocí antropologické biotypologie, která pracuje se znaky na těle. Vysvětlila mi, že pokud již osm let jsou mé vlasové papilky v klidu a neprodukují žádné vlasy, máme jen dva roky na to, abychom obnovily celý systém aby vlasy narostly. Jinak, že papilky odumřou a vlasy už opravdu nikdy nenarostou. Byla jsem tak mile překvapená všemi novými informacemi, že jsem paní Hradeckou poprosila aby mi několikrát opakovala ty nádherně nadějné věty i s upozorněním: „Bez přesné diagnózy zdravotního problému, a jeho fyzického vyřešení vlasy nenarostou. A pokud nevyřešíme zdravotní problém, i kdyby se vlásky objevili po čase by opět vypadly.“

Najednou jsem získala informace plné naděje, že není ještě pozdě. Ale pokud bych přišla o dva roky později, tak i když by se vyřešil zdravotní problém, tak bych zůstala bez vlasů. Proto jsem situaci chtěla řešit hned. A abych urychlila tzv. start růstu vlasů na doporučení pí. Hradecké pro podporu mé psychiky a urychlení růstu vlasů jsem si po té návštěvě už denně do kůže hlavy vtírala emulzi ze speciální léčebné vlasové kosmetiky. Ta mi zřejmě lokálně podporovala výživu pokožky a nejspíš stimulovala vlasové papilky k produkci kořínků vlasů. 

Tím hlavním pro mne a co mě především stále zajímalo a čekalo, byla příčina vypadaní vlasů a zjištění mého zdravotního problému. Tehdy mě paní Hradecká poslala do Bratislavy za panem profesorem Šramem, protože tam byl nejdříve možný termín typologické poradny. Hned druhý den jsme s mojí mamkou jely do Bratislavy do Typologické poradny.

Pan profesor Šramo mi zjistil, že mám disfunkční slezinu. To pro nás s mamkou byla úplná novinka. Přesně mi řekl, jak se mám stravovat, co mám zařadit do jídelníčku a jíst ve velkém množství hlavně pravidelně každý den. A k tomu doporučenému stravovacímu režimu mi zařadil ještě bylinu. Vše jsem poctivě a dlouhodobě dodržovala. Výsledek se dostavil a do dvou let mi postupně narostly všechny vlasy. Ponejprv mi pomalu a jistě přibývaly kolečka vlasů, až zarostla celá hlava. Mám z toho velkou radost, ale hlavně, nejsem unavená a cítím se skvěle. Po celém hnedle 10letém trápení jsem se opět mohla zařadit do normálního života. Netajím se s tím, že velice ráda mimo jiné chodím do kadeřnictví a doslova si užívám po letech opět mytí, stříhání a úpravu vlasů. Mých vlastních vlasů. Začala jsem intenzivně sportovat a s přítelem plánujeme svatbu i děti.

Ještě i touto cestou veliké díky panu profesoru Šramovi za jeho pomoc při řešení mého zdravotního problému.

Daniela B. (28 let)

 

Vyhledávání

„Svojí povahou člověk vykonává všechno. Myslí, uvažuje, pracuje, miluje, hněvá se, respektuje, reaguje na všechny venkovní i vnitřní životní podněty.“                                      J. Šramo 

MOTTO

"Znaky prezentují vlastnosti povahy a nemocí jsou vidět na první pohled. Proto, aby člověk z nich získal informace, nemusí vyslovit "zaklínající" formule, ani je nemusí obdivovat dvě hodiny. Vyskytnou se lidé, kteří nejsou tohoto znalí, Neřiďte se neznalostí. Spíše naopak, hledejte lidi znalé, od kterých se můžete pozitivně poučit. Existují i lidé hloupí, neschopní toto pochopit. Neřiďte se hloupými lidmi. Snažte se od rozumných a znalých získat informace na rozšíření vlastního poznání. Jsou však i lidé, kteří si jsou tohoto všeho vědomí, ale závidí. Neopakujte jejich způsoby. Závist plodí zlost a člověku blokuje schopnost poznání."

Životní zkušenosti

Literatura, která otevírá oči lidem

     ZPŮSOBY ÚPRAVY POVAHY   prof. JÁN ŠRAMO   Poprvé v historii byl pro širokou veřejnost vydán jedinečný knižní titul Způsoby úpravy povahy. Obsahuje přehledně...

Povolání entomologa mi zjistil prof. Šramo

Rád bych se s Vámi podělil o mou neocenitelnou životní zkušenost v oblasti volby povolání, za kterou vděčím mé mamince a nejmoudřejšímu člověku jakého znám, profesoru Jánu...

V televizi ČT1 rozhovory o antropologické biotypologii

ČT1 v pořadu SAMA DOMA - ze dne 14.9.2011 a 25.10.2011 odkaz na rozhovory o antropologické biotypologii 

Využití antropologické biotypologie v praktickém vyučování

Využití antropologické biotypologie v praktickém vyučování - bakalářská práce

 
DOPORUČUJI  INTERNETOVÉ ADRESY:
 
 
 
 

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode