ČT1 v pořadu SAMA DOMA - ze dne 14.9.2011 a 25.10.2011 odkaz na rozhovory o antropologické biotypologii

25.10.2011 20:45

 

Z typologické poradny pobočka Praha (centrum TYPOLOGICKÁ PORADŇA JÁN ŠRAMO, Bratislava) hovoří pobočkář a vysokoškolský pedagog Ing. Bc. Jiří Mihola, CSc., o antropologické biotypologii na ČT1 viz níže dostupné záznamy:

 

1) TV pořad "Sama doma" ze dne 14.9.2011

téma Antropologická biotypologie - PORADENSTVÍ NEJVHODNĚJŠÍHO POVOLÁNÍ

přejít na televizní záznam rozhovoru:

 https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1148499747-sama-doma/211562220600110/obsah/170483-typologie-jiri-mihola/

 

2) TV pořad "Sama doma" ze dne 25.10.2011

téma Antropologická biotypologie - VÝCHOVA DĚTÍ PODLE BIOTYPŮ

přejít na televizní záznam rozhovoru:

www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1148499747-sama-doma/211562220600132/obsah/175837-vychova-deti-podle-biotypu/

 

Viz níže článek k rozhovoru ze dne 25.10.2011 - zveřejněný na stránkách ČT1- SAMA DOMA - ARCHIV ČLÁNKU A VIDEÍ pod názvem ÚČINNÁ VÝCHOVA DĚTÍ

 

Účinná výchova dětí

Jednou z podstatných součástí poslání rodiny je výchova dětí. Většina z rodičů jsou v oblasti výchovy pouhými, někdy více a někdy méně poučenými, „amatéry“, a již proto se dopouští řady malých, větších, a mnohdy i velmi závažných výchovných chyb.

Málo kdo ví, že je velmi výhodné podstatnou část výchovy zvládnout již v útlém věku dítěte. Efektivní výchovu stojí za to realizovat i později, i když je to poněkud náročnější. Klasické pedagogika i psychologie nám přitom poskytuje jen málo praktických rad.

Existují dva vyhraněné přístupy k výchově:

1) Nevychovávat vůbec, neboť ještě by se mohlo špatnou výchovou něco pokazit a stejně je vše dáno neupravitelnými vrozenými   dispozicemi, např. J.J.Rousseau nebo:

2)výchova je všemocná a zvládne vše, např. John Lock nebo americký zakladatel behaviorizmu J. B. Watson, který v roce 1924 prohlásil: "Dejte mi tucet zdravých, dobře rostlých dětí, a vlastní specifický svět a já vám zaručím, že z kteréhokoliv udělám lékaře, právníka, umělce, žebráka, zloděje... bez ohledu na jeho nadání, sklony apod."

Pokud chcete najít správnou odpověď, musíte si uvědomit, že jsou vlastnosti a schopnosti, které opravdu nelze upravovat a také, že ne každé vrozené zastoupení vlastnosti, které sice jde upravit, stojí za to měnit.

U každého dítěte zůstává státe ještě dost vlastností, které upravit lze a přitom to zato stojí a mnohdy i dost snadno. Také jsou vlastnosti, které je v zájmu dítěte nutné upravit, jinak se poškodí. Ty, které je vhodné či nutné upravit a přitom je to možné, tvoří tzv. výchovný potenciál, který je u každého dítěte jiný, avšak vždy individuálně zjistitelný například pomocí antropologické biotypologie.

Některé příliš silně zastoupené vlastnosti jako agresivita, nedůtklivost, lakomost, neuznalost, žárlivost či psychické zábrany apod. je potřeba potlačit, jiné jako zlepšení koncentrace, paměti, zručnosti, sebedůvěry je žádoucí posílit. Je praktické nejen vědět co upravovat, nýbrž také jak a kdy to udělat. To vše je možné zjistit při časově nenáročné a nestresující návštěvě poradny antropologického typologa.

Do naší poradny chodí jak ti, co přírůstek do rodiny teprve očekávají, tak ti, kteří již vychovávají nebo ti, kteří narazili na nějaký výchovný problém, případně již hasí nějaký „požár“. Příčiny poruch chování jsou různorodé, avšak dají se spolehlivě zjistit.

O tom co se dá, jak se to dělá i jaké jsou výsledky i mnohaleté zkušenosti jste se mohli dozvědět od pana Jiří Miholy, který vede již 15 let typologickou pobočku v Praze - viz videorozhovor.                                                                                         
www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1148499747-sama-doma/211562220600132/obsah/175837-vychova-deti-podle-biotypu/
(Zdroj zprávy: Sama doma)  

Vyhledávání

„Svojí povahou člověk vykonává všechno. Myslí, uvažuje, pracuje, miluje, hněvá se, respektuje, reaguje na všechny venkovní i vnitřní životní podněty.“                                      J. Šramo 

MOTTO

"Znaky prezentují vlastnosti povahy a nemocí jsou vidět na první pohled. Proto, aby člověk z nich získal informace, nemusí vyslovit "zaklínající" formule, ani je nemusí obdivovat dvě hodiny. Vyskytnou se lidé, kteří nejsou tohoto znalí, Neřiďte se neznalostí. Spíše naopak, hledejte lidi znalé, od kterých se můžete pozitivně poučit. Existují i lidé hloupí, neschopní toto pochopit. Neřiďte se hloupými lidmi. Snažte se od rozumných a znalých získat informace na rozšíření vlastního poznání. Jsou však i lidé, kteří si jsou tohoto všeho vědomí, ale závidí. Neopakujte jejich způsoby. Závist plodí zlost a člověku blokuje schopnost poznání."

Životní zkušenosti

Literatura, která otevírá oči lidem

     ZPŮSOBY ÚPRAVY POVAHY   prof. JÁN ŠRAMO   Poprvé v historii byl pro širokou veřejnost vydán jedinečný knižní titul Způsoby úpravy povahy. Obsahuje přehledně...

Povolání entomologa mi zjistil prof. Šramo

Rád bych se s Vámi podělil o mou neocenitelnou životní zkušenost v oblasti volby povolání, za kterou vděčím mé mamince a nejmoudřejšímu člověku jakého znám, profesoru Jánu...

V televizi ČT1 rozhovory o antropologické biotypologii

ČT1 v pořadu SAMA DOMA - ze dne 14.9.2011 a 25.10.2011 odkaz na rozhovory o antropologické biotypologii 

Využití antropologické biotypologie v praktickém vyučování

Využití antropologické biotypologie v praktickém vyučování - bakalářská práce

 
DOPORUČUJI  INTERNETOVÉ ADRESY:
 
 
 
 

Fotografie použita dle Creative Commons John-Morgan  © 2011 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode